Jak wygrzebać się ze skutków epidemii? Pomagać! Do tego nie potrzeba przymusu i haraczu, tylko chęci, wrażliwości i serca. Media są od tego, żeby informować, ale pomaganie to też dziennikarska misja i fantastycznie obserwować jej efekty. "Koncert dla Bohaterów", czas reklamowy dla restauratorów czy miliony dla szpitali.
Rząd, chcąc wprowadzić dodatkowy haracz na media zasłania się pandemią. Celem wprowadzenia dodatkowej składki od reklamy ma być - jak napisano w uzasadnieniu - zaangażowanie w usuwanie skutków COVID-19.
Przypominamy, że TVN Grupa Discovery natychmiast i jako pierwsza uruchomiła program, w którym eksperci odpowiadali na lęki i obawy związane z pandemią.
Rolą mediów jest informowanie. To TVN Grupa Discovery robiła całą dobę, pokazując każdą konferencję rządu, każdą konferencję ministra zdrowia i emitując każdą kampanię informacyjną rządu - większość z nich całkowicie bezpłatnie.
Wartość reklamowa tych kampanii to ponad pięć i pół miliona złotych - od samego początku pandemii aż do teraz. Oprócz tego natychmiast - już w marcu - Fundacja TVN przekazała milion złotych na zakup testów.
To był najbardziej poszukiwany wtedy towar obok środków ochrony, bo pandemia zaskoczyła wszystkich, a medykom w szpitalach brakowało wszystkiego.
- Był to taki element, który w tym momencie był dla nas najważniejszy, żeby zabezpieczyć personel - przyznał dr n. med. Mirosław Dróżdż, ze Szpitala świętej Anny w Miechowie.
Player, TVN i Fundacja TVN zorganizowały "Koncert dla Bohaterów" - pierwszy taki koncert na świecie.
To był wyraz wdzięczności dla wszystkich pracujących w szpitalach i wspólny cel - zebrać dla nich jak najwięcej pieniędzy. Ostatecznie w ciągu niecałych pięciu godzin zebrano prawie pięć milionów złotych, które przekazano 54 szpitalom.
Szpitale same decydowały, na co wydadzą pieniądze. 100 tysięcy dostało Centrum Zdrowia Dziecka, które przyjmuje dzieci z całej Polski.
- Początek pandemii dla nas był bardzo trudny. 13 marca ograniczyłem działalność szpitala - mówi dr n. med. Marek Migdał, dyrektor Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka".
Pomoc przedsiębiorcom
Lockdown mocno dotknął małe firmy. Przedsiębiorcy mogli się na kanałach TVN Discovery Polska reklamować za złotówkę w czasie antenowym, wartym sześć milionów złotych. Uczniom zamkniętym w domach zostały zaproponowane korki.tv, czyli lekcje z najlepszymi nauczycielami w Polsce.
Gdy jesienią zamknięte restauracje stanęły na skraju bankructwa, rozpoczęła się akcja "pomagajmy sobie". Kucharze gotowali dla najbardziej potrzebujących, których wskazywały Banki Żywności. TVN Grupa Discovery wydała prawie 120 tysięcy ciepłych posiłków.
Podsumowując - TVN Grupa Discovery przekazała ponad 22 miliony złotych na walkę z pandemią. Jednak pandemia się nie skończyła, a jej skutki będziemy odczuwać jeszcze długo.
- Wiemy o tym, że różnego rodzaju zaburzenia psychiczne towarzyszą odległym następstwom COVID-u - tłumaczy dr n. med. Marek Migdał.
Fundacja TVN wraz z Centrum Zdrowia Dziecka zbuduje nowoczesne centrum psychiatrii dla dzieci i młodzieży. Budynek, gdzie leczone będą także dzieci chore na raka, będzie miał oddziały stacjonarne, detoksykacji, poradnie dzienne i gabinety terapii. Wszystko w najwyższym standardzie. Centrum ma zostać otwarte w ciągu dwóch lat.
Autor: Katarzyna Kolenda-Zaleska / Źródło: Fakty TVN
Źródło zdjęcia głównego: tvn24