Komorowski i Duda z najlepszymi kampaniami. Pozostali kandydaci niewidoczni? Sondaż dla Faktów TVN i TVN24

01.05.2015 | Kampanię wyborczą którego z kandydatów na prezydenta oceniasz najlepiej?
01.05.2015 | Kampanię wyborczą którego z kandydatów na prezydenta oceniasz najlepiej?
Fakty Online
01.05.2015 | Kampanię wyborczą którego z kandydatów na prezydenta oceniasz najlepiej?Fakty Online

Z najnowszego sondażu Millward Brown SA przeprowadzonego dla Faktów TVN i TVN24 wynika, że chociaż największy odsetek ankietowanych (36 proc.) nie potrafi wskazać najlepszej ich zdaniem kampanii kandydatów na prezydenta, wyborcom najbardziej podoba się dotychczasowa praca sztabów Bronisława Komorowskiego (29 proc.) i Andrzeja Dudy (23 proc.).

Na pytanie o to, kampanię wyborczą którego z kandydatów na prezydenta oceniają najlepiej, 29 proc. ankietowanych wskazało obecnego prezydenta Polski, 23 proc. kandydata Prawa i Sprawiedliwości, 6 proc. Pawła Kukiza, a 3 proc. Janusza Korwin-Mikkego.

Po jednym procencie badanych uznało za najlepszą kampanię Magdaleny Ogórek, Janusza Palikota, Grzegorza Brauna i Adama Jarubasa. Nikt nie wskazał Mariana Kowalskiego, Pawła Tanajny ani Jacka Wilka. Najwięcej ankietowanych, bo 36 proc., odpowiedziało na to pytanie „nie wiem”.

01.05.2015 | Jaka jest Pana / Pani reakcja na pojawienie się ugrupowania „Nowoczesna PL”?
01.05.2015 | Jaka jest Pana / Pani reakcja na pojawienie się ugrupowania „Nowoczesna PL”?Fakty Online

Badanych zapytano także o ich reakcje na pojawienie się ugrupowania „Nowoczesna PL”. To nowa inicjatywa polityczna pod patronatem Władysława Frasyniuka, Leszka Balcerowicza, Andrzeja Olechowskiego i Ryszarda Petru. Dla 41 proc. pojawienie się „Nowoczesnej PL” jest obojętne, 18 proc. nie słyszało o tej inicjatywie albo nie potrafi określić swojego stosunku wobec niej, 17 proc. jest zaciekawionych, 8 proc. – znudzonych, 7 proc. – niechętnych; reakcją 6 proc. jest nadzieja, 3 proc. – obrzydzenie, a zaledwie 1 proc. – ekscytacja.

Sondaż zrealizowany przez Millward Brown SA w dniu 28 kwietnia 2015 na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie telefonów stacjonarnych i komórkowych, wśród osób w wieku 18+. Wielkość próby N=1001.

Autor: skl / Źródło: Fakty Online / Millward Brown SA